MÁRKAFÜGGETLEN AUTÓSZERVIZ
BOSCH GARANCIÁVAL
A biztonsági átvizsgálás során az alábbi tevékenységeket végezzük:
- Olajszint ellenőrzése
- Fékfolyadék ellenőrzése
- Akkumulátor töltés ellenőrzése
- Ablakmosó folyadék ellenőrzése
- Ablaktörlő lapát ellenőrzése
- Fagyálló hűtőfolyadék ellenőrzése
- Fényszórók ellenőrzése
- Gumiabroncs, keréknyomás ell.
- kipufogó ellenőrzése
- fék és futómű ellenőrzés
A motor – mint sok egyéb alkatrész a gépjárműben – csak akkor tudja kifejteni teljesítőképességét, ha rendszeresen szakszerűen karbantartják. A kenőanyag így hozzájárul a gépjárműve motorjának teljesítményéhez és annak élettartamához.
Ehhez bizonyos periódusonként, amelyet a gépjármű kézikönyve tartalmaz olajcserére van szükség. Az éves vagy km függő olajcsere elmulasztása a motor élettartamának és teljesítményének csökkenéséhez valamint üzemanyag fogyasztás növekedéséhez vezet.
A szakszerű olajcsere során mindenképpen szükség van az elhasználódott és koszos olajszűrő cseréjére és ajánlatos a levegőszűrő lecserélése is. Természetesen gondoskodunk a fáradt olaj és szűrők környezetvédelmi előírásoknak megfelelő elszállításáról is.
Cégünk elsősorban Mobil motorolajt ajánlja, de kérésre természetesen lehetőség van egyéb típus felhasználására is.
Márkafüggetlen autószervizként vállaljuk minden típusú személygépkocsi és kisteher gépjármű éves vagy km függő szervizét a gyártó által előírt követelmények szerint.
Az időszakos szervizek keretében elvégezzük a kötelezően előírt karbantartási munkákat és az átvizsgálás során felmerülő egyéb karbantartásokat.
Az időszakos szervizek betartása rendkívül fontos, mivel azok hozzájárulnak gépkocsija értékének megtartásához valamint közlekedés és üzembiztonságához. A kötelező karbantartás tényét a gépkocsi szervizkönyvében rögzítjük, amennyiben nem rendelkezik szervizkönyvvel cégünk megajándékozza egy Bosch Car szervizfüzettel.
Javasoljuk, hogy rendszeresen ellenőriztesse fékrendszere állapotát, hiszen a biztonságos közlekedés elengedhetetlen feltétele a fékek kifogástalan állapota.
A fékrendszer fontosabb alkatrészei: féktárcsa + fékbetét, fékcsövek, féknyereg, főfékhenger, fékerő szabályozó, fék rásegítő.
Szükség esetén cseréljük az ún. kopóalkatrészeket, mint fékbetét, fékpofa, féktárcsa és dobok. Kétévente fékfolyadék cseréje is esedékes.
Motor javítás:
Vállaljuk személy– és kisteher gépjárművek motorblokkjainak – igény szerinti – részleges vagy teljes felújítását.
Motor felújítás szükségességének gyakori okai:
- nem rendeltetésszerű használat
- magas olajfogyasztás
- kompresszió hiánya
- olaj, olajcsere hiánya
- vezérműszíj csere hiánya
A motorblokk javítása, felújítása során az alábbi munkákat végezzük el:
- motorblokk szétszerelése, tisztítása
- hibamegállapítás
- a diagnosztizálást követően a kiszerelt motorblokk ill. hengerfej külső szerződött partnerhez kerül, ahol elvégzik a szükséges műveleteket: fúrás, főtengely köszörülés, hengerfej nyomáspróba stb.
- az elvégzett műveletek után a motor összerakásra és visszaépítésre kerül.
- kérésre bontott motorblokkot is beépítünk
Sebesség váltó, kuplung javítás
Autójának kuplungja állandó terhelésnek van kitéve, ez biztosítja a megfelelő kapcsolatot a motor és a kerekek között. A kuplung, mint erőátviteli szerkezet élettartama nagyban függ a gépkocsi vezetési stílusától és az üzemeltetési körülményektől, de mint minden mechanikus alkatrész, a kuplung sem tud kopásmentesen működni, különösen akkor ha nem megfelelően használjuk. Ekkor a kapcsolat nem 100%-os a motor és a hajtás között.
Ilyen esetekben az alábbi problémákat tapasztalhatjuk:
- nehezen veszi a fokozatot a gépkocsi
- nehéz benyomni a kuplungpedált
- szinte teljesen felengedett pedálnál indul el a gépkocsi
- zörgő hang hallatszik ha benyomjuk a kuplung pedált
Amennyiben a fenti panaszok egyike felmerül gépjárműve használata közben, ellenőriztesse.
A szétszerelés utáni hibamegállapítást követően szükség szerint az alábbi munkákat vállaljuk:
- kuplung szett csere
- kuplung tárcsa csere
- kuplung munkahenger csere
- csapágyak, szinkron gyűrűk cseréje
- váltó javítása vagy bontott váltó beépítése gazdaságosság ismeretében
- váltóolaj csere amivel elkerülhetők a nagyobb hibák
- lendkerék beépítése, cseréje
Magyarországon újonnan forgalomba helyezett autó műszaki vizsgája 4 évig érvényes. Ezt követően 2 évente újra kell vizsgáztatni a járművet.
Szervizeinkben minden esetben a műszaki vizsgáztatást megelőzően átvizsgáljuk gépkocsiját annak érdekében, hogy az minden tekintetben megfeleljen hatósági előírásoknak.
A műszaki vizsgához szükséges okmányok
Magánszemély esetén:
- Személyi igazolvány
- Lakcím kártya (ha van)
- Meghatalmazás (formanyomtatvány itt adjuk ki)
- Gépjármű forgalmi engedély
- Érvényes kötelező felelősség biztosítás
Jogi személy esetén:
- Cégkivonat
- Aláírási címpéldány
- Meghatalmazás (formanyomtatvány itt adjuk ki)
- Gépjármű forgalmi engedély
- Érvényes kötelező felelősség biztosítás
Műszaki vizsga követelményei:
Fékvizsgálat
Fontos hogy első és hátsó fékberendezéseink közel egyformán fogjanak. A fékek hatásfokát fékpadon ellenőrizzük. Fontos, hogy a hátsó fékek is megfelelő hatásfokkal működjenek. A hátsó kerekek fékerő különbsége 30 százalék lehet maximum. A kéziféknek dupla szerepe van a gépkocsiban, ezért fontos, hogy jól működjön. A műszaki vizsga során a fékvizsgálatakor nemcsak a fékerő eltérést vizsgáljük, hanem azt is, hogy mekkora pedálerőnél érjük el az adott fékhatást. Ezzel fény derül arra, ha a gépkocsi fékrásegítője hibás, esetleg fékpofák, féktárcsák, fékbetétek vagy fékdobok rossz állapotban vannak.
Lengéscsillapítók vizsgálata
A lengéscsillapítók vizsgálatát próba padon ellenőrizzük. A gépkocsi első kerekeivel felállunk a lengéscsillapító vizsgáló padra. A pad leméri a tengelyterhelést, majd megrázza a futóművet függőleges irányba. Amennyiben a művelet után nem megfelelőek a mért értékek a lengéscsillapítók cseréjét elvégezzük.
Futómű vizsgálat
A vizsgálatot csápos emelő segítségével végezzük szervizeinkben, mely során megemeljük a gépkocsit. A vizsgálat során minden gömbfejet, gumiszilentet, porvédő gumit ellenőrzünk. A műszaki vizsga során a legfontosabb, hogy a gömbfejek ne lógjanak, és a futómű gumialkatrészei ne legyenek kiszakadva, kikopva.
Kipufogórendszer átnézése
A kipufogórendszer ne legyen nagyon rozsdás-korrodált, és nem szivároghat a kipufogógáz. Ha lyukas vagy kifúj a kipufogó, akkor a gépkocsi megbukna a műszaki vizsga során.
A szélvédő állapota
Az első szélvédőn nem lehet repedés még egy egészen kicsi sem. Kőfelpattanás csak abban az esetben engedélyezett a műszaki vizsga során, ha az javítva van.
Pótféklámpa
Utólagos pótféklámpa felszerelésnél olyan probléma szokott előfordulni, hogy a lámpa nincs ráragasztva az üvegre, ezért visszatükröződik az utastérbe annak fénye. A műszaki vizsga során ezzel kapcsolatban egy követelmény van, mégpedig az, hogy a féklámpa fénye nem tükröződhet vissza az utastérbe.
Felületi horpadások, sérülések, korrózió
A karosszériánál csak a kisebb, napi használatból eredő horzsolásokat, horpadásokat nézik el, karambolos, elemhiányos autóval ne próbálkozzunk. A gépkocsin nem lehet olyan korrózió, amit kisebb erőhatással át lehet lyukasztani, ezért ha található korrodált felület annak kijavítására ajánlatot teszünk.
Ülések, biztonsági övek
Az ülések nem lóghatnak, nem mozoghatnak, azoknak működőképesnek és állíthatónak kell lenniük. A biztonsági öveknek működőképeseknek és kapcsolhatóaknak kell lenniük.
Világító, fény- és hangjelző berendezések
A műszaki vizsga folyamán minden lámpának működnie kell, ami a gépkocsira van szerelve, tehát ha van ködlámpa, akkor annak is. Kürt szóljon, az ablakmosó ablaktörlő működjön. Az indexek sárga fénnyel villogjanak. A búrák nem lehetnek repedtek, pláne töröttek, a régebbi konstrukcióknál a korrodált, sérült foncsorra kell ügyelni.
Gumiabroncsok és felni
Amennyiben alufelni van a gépkocsin és az nem gyári, kérhetik a műbizonylatot. A gumik nem lehetnek kopottak. A bordák mélysége haladja meg az 1,6 mm-t. A gumi méreteknek minden keréken azonos méretűnek kell lennie.
Kötelező kiegészítők
Egészségügyi csomag, izzókészlet, elakadásjelző háromszög.
A futómű a gépkocsi egyik fő szerkezeti egysége, mely a jármű biztonságos úttartásáért és irányíthatóságáért felelős. A rosszul beállított futómű túlzott gumikopást, nagyobb üzemanyag fogyasztást, rossz úttartást és alacsonyabb komfortérzetet okoz. A futómű állapotát együttesen a kerekek, lengőkarok, lengéscsillapítók, gömbfejek, csapágyak, stabilizátorok és kapcsolódó alkatrészek minősége határozza meg
Ajánlott a futómű ellenőrzése és beállítása az alábbi esetekben:
- rendellenes gumikopás
- futóműből jövő kopó hang
- bizonytalan úttartás
- futóműalkatrész cseréje után
- új téli ill. nyári gumi vásárlása esetén
- időszakosan évente egyszer vagy 15.000 km-enként
Műhelyünkben vállaljuk gépjárműve futómű beállítását és szükség esetén javítását. Szervizünk az egyik legkorszerűbb Hunter tip. futómű állító berendezéssel felszerelt, mely négyfejes, computeres futóműbeállító- illetve mérő berendezéssel rendelkezik. A futómű mérésekor mind az első, mind a hátsó futómű állítására a legfrissebb autodata adatai állnak rendelkezésünkre. Ezen kívül a számítógép minden szükséges adatot tartalmaz a pontos beállításhoz.
A személygépkocsiktól kezdve a 3.5 t alatti kisteherautókig végezzük ezt a futómű beállítást.
A gépjárművek javítása ma már elképzelhetetlen számítógépes diagnosztika nélkül. Amikor az autó hibát jelez ma már a szerkezeti egység megbontása nélkül is el lehet kezdeni a probléma feltárását.
Munkatársunk a Bosch által kifejlesztett világszínvonalú diagnosztikai műszert : a KTS technológiát alkalmazza. Az ESI műhelyszoftver automatikusan felismeri a vezérlőegységeket, kiolvassa a mért értéket és összehasonlítja őket a gyártók által megadott referenciaértékkel.
A megbízható eredménnyel járó gyors és pontos hibakeresés nagy előnye, hogy olyan információkat kaphatunk, amelyekhez más módon nem juthatunk hozzá. A meghibásodás feltárható annak korai, kezdeti szakaszában, ezzel a javítás célirányosabbá és olcsóbbá tehető, mint a hagyományos módszerekkel.
A gépkocsi klímaberendezései különösen nagy igénybevételnek vannak kitéve, ezért gyakori a meghibásodás, szivárgás. Amennyiben a klímaberendezés által előállított levegő nem elég hideg nagyon valószínű, hogy a rendszerből valamennyi gáz elillant az idő múlásával. Ebben az esetben a szivárgás okának megállapítása és orvoslása után gázrátöltéssel a gyári értékre állítjuk vissza a hűtőgáz mennyiségét.
Ha a rendszer semmilyen mértékben nem hűt, akkor valószínű, hogy egyáltalán nincs gáz a rendszerben . Amennyiben szivárgás nem áll fenn az előírt gázmennyiség kerül betöltésre.
Klímatisztítás
A klímaberendezést érdemes minden tavasszal fertőtleníteni mivel a berendezésből nem kívánt baktériumok kerülhetnek az utastérbe. A tavasz beköszöntével emelkedik a hőmérséklet és a meleg, nedves klíma ideális körülményt biztosít az apró élőlények elszaporodásához. Ezek belélegzése komoly veszélyt jelent egészségünkre. Olyan panaszokat okoz, mint a fejfájás, fáradékonyság, különböző allergiás illetve légúti megbetegedések. A baktérium és penészgombák elleni harcban a pollenszűrő cseréje és a klímarendszer rendszeres tisztítása csak együttesen nyújt megfelelő védelmet.